Ćwiczenia na stopy przydadzą się nie tylko tancerkom ale też np. joginkom, jesli chcecie mieć pozycje wykończone piękna stopą 💕

Czym innym jest rozgrzanie stopy przez założeniem point a czym innym ćwiczenia mające na celu wyrobienie jak największego podbicia. Tutaj dzisiaj pokażę Wam to drugie 😊

Podzielmy rozciągnie stopy na dwie części: grzbiet i palce. Duży łuk to podstawa, ale często skupiamy się wyłącznie na nim, zapominając, że sporo można „dorobić” mobilnymi palcami. Tutaj macie ćwiczenia na jedno i drugie. 

Pamiętajcie że podbicie do ziemi to w większości przypadków genetyka. Ktoś to ma albo nie. 
Czy można wyrobić podbicie do ziemi nie rodząc się z tym? To już zależy od kości. Jeśli macie tak zwaną „miękką stopę” i marne podbicie jako dziecko możecie spokojnie je wyrobić ( ja jestem takim przypadkiem). Nie miałam dużego podbicia jako dziecko, a w czasie szkoły, a zwłaszcza po niej kiedy zaczęłam dużo świadomiej pracować- wyrobiłam je prawie do ziemi. Jeśli macie sztywną stopę będzie wam trudniej i raczej do podłogi nie sięgniecie ale i tak możecie znacznie poprawić podbicie ćwiczeniami. 💫
Mówi się że tancerka bez stóp nie istnieje. Wszystkim podoba się podbicie do ziemi ale pamiętajcie, że ono utrudnia a nie ułatwia pracę na pointach. Większość moich koleżanek, które je ma, narzekała. Nie skupiajmy się wyłącznie na tym żeby tą stopę rozciągać ale tez wzmacniać, stabilizować. To jest szczególnie ważne w pracy na pointach. 

O tym kiedy jest się gotowym żeby wejść na pointy pisałam jakiś czas temu, o tym że są nauczyciele, którzy proponują wejście na pointy zbyt szybko dowiedziałam się od Was po tamtym artykule. Uważajcie na to. Możecie sami sprawdzić czy jesteście gotowi na pointy , poprzez ćwiczenia. Podrzucę je następnym razem 


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Follow by Email
Instagram